Here we hate artist gossiping but love technology gossiping!

Terbaik Serantau

Sunday, 31 July 2011

Info Aje : Kereta Elektrik Terbaru BMW(2 Video)

Posted by serenity9260 On 17:34 1 comment

Fuyoo,sememangnya kereta elektrik dari BMW!!Tak macam kereta2 elektrik yang lain yang biasanya design bukan merupakan perkara penting dalam kereta elektrik,BMW pula mengutamakan ciri2 eksklusif pada kereta2 mereka.
Gambar di atas merupakan model coupe i8 hybrid-electric dan bawah ni pula model i3.Ia bukanlah kereta yang menggunakan elektrik sepenuhnya kerana ia merupakan hybrid antara elektrik dan gasoline.Bateri kereta dicas sewaktu tidak digunakan dan kereta bergerak menggunakan bateri itu.Apabila bateri sudah habis,kereta ini secara automatik akan menggunakan gasoline pula.Ini boleh meningkatkan jarak kereta ini.Ia sangat ekonomik kerana menggunakan gasoline(gasoline ni memang murah)







1 comments:

Senang jer kalau nak pakai BMW ni, sekarang kat negeri Selangor nombor plet terbaru - BLV tak lama lagi - tahun depan akan keluar plet BMW. So sama2 lah kita pakai BMW tahun depan, kan senang nak pakai BMW - wa cakap lu!

Yang susah nak pakai keta Mercedes, memang sampai kiamat pun kita tak dapat pakai(plet dia la)! LOL

Post a Comment