Here we hate artist gossiping but love technology gossiping!

Terbaik Serantau

Sunday, 3 July 2011

Saje Saje : Rupa Baru,Visi Baru,Semangat Baru

Posted by serenity9260 On 17:51 No comments

Yeah,yeah,yeah!!Baru settle upgrade aku punya template baru.Mula2 aku ingat nak buat blog simple2 je.Lepas tu aku tersentak bila ada orang kata blog aku macam haram la,ape la.Fuh,terdiam aku.Buat blog biasa2 memang susah nak sowh orang tengok walaupun ada info2 best.Aku malas nak design2 ni sebab aku memang buta seni.Aku macam tertarik la kan ada ebook tu kata blog biasa boleh dapat trafik luar biasa.Kencing!!!Memang bagus dapat trafik lebih dari 300 unique visitor tapi macam tak konsisten.Kejap naik,kejap turun.Bila sampai ada orang blog aku macam hampeh,aku macam pikir balik,ape la yang tak kena dengan blog aku ni.



Aku usha blog2 yang trafik tinggi,termasuk dengan yang jual ebook tu,takde satu pun blog yang macam biasa,semua best2 design dia.Satu pengajaran la bagi aku iaitu bukan semua yang orang cakap tu betul.Aku ingat rupa blog tak mainkan peranan,tapi ada sebenarnya.Dan aku rasa blog aku loading ok sikit berbanding sebelum ni(tataw la kalau korang pulak).Loading laju ni best sebenarnya.Aku pun tak suka blog2 yang loading lembab ni.Bila aku pikir balik,blog aku pun lembab jugak loading.

So,hari Sabtu dan Ahad aku cuba la cari template2 yang best kat internet ni dan aku jumpa yang ni(siapa2 yang nak taw mana nak cari template2 best ni,aku citer kat fanpage aku je,hehe).Boleh cari template ni,search je kat google.Kalau ada yang tak berkenan sangat dengan template ni,boleh la bagitaw ye.

Lagi satu,aku selalu perasan gak la,selalu info aku yang paling awal sampai.Aku tengok blog2 lain citer lebih kurang 2-3 hari kemudian,tapi trafik diorang tetap lagi tinggi dari aku.Apa yang tak kena ni?Aku pun rasa aku kena la buat sesuatu,ubah imej dan gaya tulisan aku supaya orang lebih yakin dengan aku.

Saje aku pilih template ni sebab takde rupa blog pun,hehe.Aku sekarang sedang lebih bersemangat untuk menjadi yang pertama sampaikan info2 yang best pasal teknologi dan internet pada para pembaca dengan rupa baru blog ni.Dont worry,aku akan cuba pastikan pembaca2 dan follower2 blog aku akan dapat info2 best ni lebih awal dari orang lain.Satu lagu untuk my follower dan readers,The Gazette-Red (lagu jepun ni,tataw korang minat ke tak,hehe)



Komen : Aku peminat setia J-Rock,bukan J-Pop.Sape2 nak share minat dengan aku atau nak aku share band2 yang aku taw,silakan.

0 comments:

Post a Comment