Here we hate artist gossiping but love technology gossiping!

Terbaik Serantau

Monday, 1 August 2011

Cool Aje : Koleksi Kapal Perang Airship USA(9 Gambar)

Posted by serenity9260 On 19:17 1 comment

Pelican Aeros
Airship ni boleh la dikatakan macam kapal laut yang berada di udara tu.Konsepnya ialah terdapat bekas udara yang besar diisi dengan udara panas atau udara ringan seperti helium dan hydrogen supaya kapal itu boleh terapung.Nampak kapal ni macam senang nak eksiden kalau bekas tu bocor tapi ia mampu menjadi senjata perang yang kuat.Macam Kirov Airship yang Soviet guna dalam game Red Alert tu,macam tu lah kuatnya.Airship perang tak macam airship yang pakai untuk persiaran ni.Bekas udaranya keras dan biasanya kalis peluru supaya tak mudah bocor dan dimusnahkan pihak lawan(maklumlah,dah le besar,kat udara pulak.Konfem2 le kapal ni kena serang dulu).Itu pengenalan je lah.Aku nak tunjukkan koleksi2 kapal perang airship yang biasa digunakan US.
Blue Devil
INTEGRATED SENSOR IS STRUCTURE(ISIS)
HALE-D
HiSentinel80
NAVY MZ-3A MANNED AIRSHIP
LONG ENDURANCE MULTI INTELLIGENCE-LEMV
PERSISTENT DETECTION THREAT SYSTEM(PTDS)
SANSWIRE

Kepentingan airship ni sewaktu perang ialah melancarkan serangan2 berat seperti bom,menghantar skuad yang ramai dan kenderaan tentera seperti Warthog dan kereta kebal.Biasanya ia digunakan untuk siri perang yang besar seperti Perang Dunia Kedua kerana skala pemusnahnya yang besar.Namun entah kenapa terlalu banyak kapal perang Airship yang dibina oleh US pada masakini.(Macam taw je US ni yang Perang Dunia Ketiga akan berlaku)

Komen : Tak mungkin diorang saja2 nak buat kapal ni

1 comments:

aku rase pon mcm tu.tgh ready nk perang le tu :)

Post a Comment